Vai bizness un garīgums var būt vienoti?

To,ka šī tēma ir aktuāla arī citur pasaulē ,apliecina vairāku autoru darbi. Kens Vilbers (Ken Wilber) 1999. gadā pabeidza darbu pie integrālās psiholoģijas un 2000. gadā sarakstīja grāmatu „Visaptverošā Teorija” („A Theory of Everything”).  Šajā grāmatā viņš centies radīt tiltus starp biznesu, politiku, zinātni un garīgumu.

Nesen izlasīju vienu no jaunākajiem darbiem šajā jomā- Viņa Svētības Dalailamas un Lorensa van den Muizenberga kopdarbu- grāmatu„Līdera ceļš”. Ļoti interesants skatījums,grāmatā  aprakstīti bizness,budisms un laime savstarpējā mijiedarbībā . Vērtīgs un pārsteidzošs ieskats,kā dzīvo un domā viens no pasaules iedvesmojošākajiem līderiem. Grāmatā ir interesantas atklāsmes un stāsti no Viņa Svētības Dalailamas dzīves- tikšanās ar Mao Dzedunu, darbība Tibetas trimdas  vadībā un pozitīvie uzskati par bagātību un brīvā tirgus ekonomiku. Tas ir pārliecinošs aicinājums veikt būtiskas pārmaiņas , kas var ietekmēt jebkurā līmenī- kā individuālā, tā globālā mērogā.

Lorenss van den Muizenbergs ir starptautisks vadības konsultants,kurš dzīvojis un strādājis daudzās pasaules valstīs un pārvalda septiņas valodas. Viņā projekti galvenokārt saistīti ar korporatīvās pārvaldības un ausgtākās vadības snieguma uzlabošanu.

Vērtīgu atziņu paudis leģendārais igauņu komponists Gustavs Ernesakss : „Ja tu strādā nozarē, kurā galvenokārt tiek nodarbināts prāts, pieliec klāt vēl mazliet sirdsbalsi.” Es pat domāju,ka jebkurā nozarē sirsbalss ir galvenais virzītājspēks.

To, ka bizness ne vienmēr ir pretstatā garīgumam un uzņēmējdarbībā ir iespējams integrēt garīgās vērtības atzinuši jau vairāki eksperti.Taču fakts ir tāds, ka tas notiek ļoti reti. Tabulā apkopotas galvenās atšķirības starp biznesa un garīgajām vērtībām.

Biznesa vērtības Garīgās vērtības
Konkurence Sadarbība
Ņemšana Došana
Uzkrāšana Atsacīšanās
Izdzīvošana Dzīvošana
Vēlmju un alku diktēta rīcība Dzīve bez vēlmēm un alkām
Bailes kā galvenā motivācija Mīlestība kā galvenā motivācija
Klientu serviss
(mērķis: paturēt klientu)
Altruistisks serviss
(mērķis: palīdzēt saņēmējam)
Koncentrēšanās uz nākotni, kas ir pagātnes projekcija Dzīvošana šeit un tagad, apzinoties, ka tagadne ir vienīgā realitāte
Pieķeršanās pagātnei Pagātnes aizmiršana
Centieni citus padarīt par vergiem Centieni atbrīvot citus
Galvenais ir mērķis Galvenais ir process
Jo vairāk, jo labāk Jo mazāk, jo labāk

www.e-misterija.lv  Biznesa vērtības-garīgās vērtības, Publicēts: Oktobris 10, 2006